MEGELŐZÉS

EMS fájdalommentes fogkőeltávolítás - minimális kellemetlenség, maximális eredmény!

Már a DentaLove-nál is elérhető az EMS DENTAL Spa technológiával végzett fogkőeltávolítás, ami teljes mértékben fájdalommentes!
A fogkőeltávolítás a fogászati problémák megelőzésének egyik fontos eleme. (A hagyományos módszert lentebb részletezzük.) Nagyjából félévente-évente ajánlott elvégezni, de mivel fájdalmas és kellemetlen, sokan ódzkodnak tőle - ezzel sajnos megágyazva a fogszuvasodásnak, fogágybetegségeknek és egyéb szövődményeknek.
Az EMS fájdalommentes fogkőeltávolítással azonban kellemetlenség nélkül tudjuk elérni ugyanazt az eredményt, amit a hagyományos módszerrel. A fájdalom tehát megy, a hosszan tartó eredmény marad! Az EMS fogkőeltávolítás során a fogak gyorsan és kényelmesen válnak tisztává és fehérebbé. A technológia lényege, hogy speciális porral, homokfújással, polírozás nélkül távolítják el a biofilmet (foglepedéket) és a fogkövet, teljesen fájdalommentesen. A hagyományos ultrahangos fogkőlevétellel szemben az EMS DENTAL Spa technológiával a fémekről, kerámiákról is le lehet tisztítani a biofilmet: például fogszabályzó készülékekről, implantátumokról, koronákról.

Az EMS géppel eritrit alapú, speciális Airflow PLUS por segítségével fokozatosan, fogról fogra haladva távolítható el a biofilmréteg. Az eljárás során langyos vizet használunk, így védve az érzékeny fognyakat és a gyulladt ínyt. A kis homokszemcsék kezelés közben nem is érezhetők, annál inkább a kellemes citrusos édeskés íz. Az Airflow PLUS por a fogakon és minden lágyszöveten, az ínyen, a nyálkahártyán, a nyelven és a szájpadon is biztonságosan és kényelmesen használható. A készülékkel az ínysorvadásban szenvedő páciensek mélyebb fogtisztítása, kürettálása is részben kiváltható. A kezelés során plakk indikátort is használunk, ami elszíneződik azokon a részeken, ahol biofilm réteg képződött. Így pontosan meg tudjuk határozni, hogy hol van szükség a kezelésre.
A tartós és megbízható eredmény érdekében a kezelést félévente ajánlott elvégezni.

Fogerózió

Először a fogzománc vékonyodik el, majd sérül a fogállomány (dentin). Előrehaladott állapotban pedig akár a fogideget is érintheti a kopás. A fogkopás következményeként a fogak érzékennyé válnak a különféle külső hatásokra (hideg, édes…), vagy extrém esetben a fogak akár ketté is törhetnek. A fogak sérülése az íny mentén jön létre, ezzel egyes pácienseknek a fogak érzékenységén túl esztétikai gondot is okoz.

A fogeróziót a következő tényezők idézhetik elő:

1. Túl erőteljes, kemény sörtével és nem megfelelő technikával történő fogmosás.
  2. A száj savassága. Ezt okozhatja savas ételek és italok fogyasztása (citom, narancs, cukros üdítőitalok). Emellett sokan gyakran elkövetik azt a hibát, hogy ezen ételek és italok fogyasztása után azonnal fogat mosnak. Étkezések után javasolt először vízzel leöblíteni a fogakat, majd legalább 20 perc elteltével fogat mosni. A savas ételek fogyasztása mellett a gyomorsav maró hatása is elősegíti a száj savasságát - reflux betegség vagy gyakori hányás esetén, például terhesség ideje alatt vagy bulimiából kifolyólag.
  3. Az állkapcsok rendellenes működése. Ez legtöbbször a fogcsikorgatásban jelenik meg, amely a fogzománc megrepedéséhez vezethet.
  4. Biológiai tényezők. Például a nyál összetétele, a fogak szerkezete, a lágy szövetek elhelyezkedése.
  5. Egyes gyógyszerek, illetve azok összetétele.

A fogkopást a DentaLove-nál legtöbbször gyorsan és egyszerűen, egyetlen töméssel tudjuk orvosolni. Emellett tanácsot is adunk a további fogkopás megelőzésével kapcsolatban.

Barázdazárás

Egyike azon megelőző kezeléseknek, amelyet az állandó fogak kinövése utáni időszakban célszerű elvégezni. A fogak rágófelszíni barázdái, gödröcskéi kedvező körülményeket teremtenek a fogszuvasodás kialakulásának, ezért szükséges ezen felületek megóvása. A kezelés a fogak rágófelszínének speciális barázdazáró anyaggal történő bevonását jelenti. Az anyag fluoridot bocsát ki, ezzel meggátolva a fogak szuvasodását. Leggyakrabban az első, állandó őrlőfogakon végezzük ezt a kezelést. A barázdazáró anyag nem nyújt 100%-os védelmet, ezért szükséges kontrollvizsgálatra járni, az anyagot pedig bizonyos idő elteltével lecserélni.
gyerekfogászat, barázdazárás

Helyi fluorid alkalmazása

Szintén a megelőző kezelések egyike. A művelet a fogak fluorid tartalmú gélekkel, lakkokkal vagy oldatokkal történő kezelését foglalja magában. Ezen eljárást végezheti a fogorvos, de maguk a páciensek is, például fluorid tartalmú szájöblítőkkel, fogkrémekkel. A magas fluorid tartalmú gélek alkalmazása klinikai körülmények között ajánlott. Ebben az esetben évente egyszer, négy egymást követő kezelést végeznek el. A kezelést megelőzően a fogakról el kell távolítani a lágy lepedéket és a fogkövet. Így a gélben található fluorid beépülhet a fogzománcba, növelve ezzel a fogszuvasodást okozó baktériumokkal szembeni ellenálló képességet.

A fogkő és a lerakódott lepedék eltávolítása

A szájüregünkben szinte születésünktől kezdve összetett, mikroorganizmusokból álló ökoszisztéma található. A szájüreg egészsége ezen organizmusok által benépesített környezet gondozásától függ. Fontos tudni, hogy már néhány órával a fogmosás után dentális plakk képződik a fogak felületén. Ez egy ellenálló, tapadós, mikroorganizmusok (baktériumok) alkotta réteg. Ez a réteg a száj öblögetésével nem, csak fogmosással távolítható el. Kiváltó oka lehet többféle fogászati problémának (fogszuvasodás, fogínygyulladás, fogágybetegség). A fogkő nem más, mint az elmeszesedett (ásványosodott) dentális plakk. A fogkő úgy jön létre, hogy a nyálban található ásványok beépülnek a fogakra rakódott dentális plakkba. A dentális plakk és a fogkő hozzájárul a fogágy (a fogakat tartó szövetek) megbetegedéséhez, melyet fogágybetegségnek nevezünk. A fogágybetegség következtében visszahúzódik a fogíny, bomlásnak indulnak a fogakat körülvevő csontok, ez pedig idővel a fogak kilazulásához és végül elvesztéséhez vezet. Megelőzésképp ajánlatos félévente elvégeztetni egy professzionális fogtísztítást. Megfelelő szájápolással és rendeszeres fogorvosi ellenőrzéseinkkel megelőzheti a fogak és a szájüreg lágyrészeinek betegségeit és megőrizheti szép mosolyát!
fogkő eltávolítás, depurálás, fogtisztítás