Hipnózis

A hipnózis, mint eszköz hasznos a lelki bajok orvoslásában, a szorongás oldásában, valamint a fájdalom és a félelem kikapcsolásában!

Gondolataink nagyban meghatározzák a tapasztalatainkat. Sokszor azt hisszük, objektívek vagyunk, de életünk során, tapasztalataink alapján megítéljük a valóságot és ezzel felveszünk egy szemüveget, ami máris torzít. Meditációval, hipnózissal lehetséges ezt a szemüveget levenni és újra tisztán látni a valóságot. Hiszen nem mindegyik fogorvos rossz és nem minden kezelés fáj. Hiába tudjuk mindezt, belülről képesek vagyunk mégis rettegni, szorongani.

Több mint hét éve foglalkozom hipnózissal fogorvosként. Rengeteg a pozitív tapasztalatom - sok ember élete gyökerestül megváltozott, közelebb került önmagához. Leginkább lelki problémák megértésére, orvoslására használtam eddig a hipnózist, mint eszközt. Tudni illik, ez egy egyszerű eszköz, nem több, s nem kevesebb. Hatása azon múlik, ki használja és milyen célból.

Segítségével az ember képes ellazulni és mint egy jó könyvbe vagy egy beszélgetésbe, belefeledkezni. Ennek segítségével elképzelheti, hogy egy tengerparton sütkérezik, nyaldossák a hullámok a talpát, miközben a fogorvos dolgozik. Az idő másképpen telik, így a fogorvosi kezelés egy röpke pillanat alatt elszáll.

A hipnózist a fájdalom kikapcsolására is lehet használni. Testünk tele van érző idegekkel, amik ingereket küldenek az agy felé. Ezeket az ingereket az agy feldolgozza és értelmezi, de hogy ezt hogyan teszi, az teljes mértékben befolyásolható. Ebben a módosult tudatállapotban az ember képes csökkenteni a fájdalomérzetét, akár meg is szüntetheti azt: Lehetséges például az erek falát összehúzni és elállítani egy vérzést. Gyógyszerérzékenység vagy terhesség esetén szintén nagy szükség lehet efféle fájdalomcsillapításra.

Végére hagytam a leggyakoribb felhasználási területet: a szokásokat is felül lehet írni! Ha az ember félt a fogorvosi kezeléstől, mert volt egy rossz élménye, esetleg a szülei is féltek és ezt átvette, vagy hányingere van, ha a szájában matatnak - ezeket mind meg lehet változtatni! Fontos tudni, hogy ez esetben és az előzőekben is nem a hipnoterapeuta gyógyít és változtat, hanem az ember saját magán. Hisz aki létrehozta ezt a szokást, ezt a működésmódot, az tudja átalakítani. Nekünk, kívülállóként erre nincs felhatalmazásunk, mi csak az eszközt biztosítjuk és visszük olyan állapotba a pácienst, ahol képes önmagát megváltoztatni.

Részletekért forduljon hozzánk bizalommal, minden kérdésére választ adunk!